“Yaşam Becerileri" öğrencilerin hayatlarını bilinçli, verimli ve planlı bir şekilde sürdürmeleri için gerekli olan temel becerileri kazandırmayı hedefler.
Öğrencilerimize yalnızca teorik bilgi sağlamakla değil; onları günlük yaşamlarında karşılaş-tıkları zorluklarla başa çıkabilecek donanımlı bireyler olarak yetiştirir.
2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı boyunca uygulayacağımız yaşam becerileri ve faaliyetler aşağıda verilmiştir.
Çocuklarımızın güzel geleceği için desteklerinizi bekliyoruz.
ETKİNLİK |
FAALİYET |
a) Sofra Hazırlığı |
Öğrencilerden masaya çatal, kaşık, peçete yerleştirmeleri istenir. Bu, el-göz koordinasyonu ve sıralama becerilerini destekler. |
b) Bitki Bakımı |
Öğrencilere bir bitkinin su ihtiyacını karşılama görevi verilir. Bu süreçte bitkinin büyümesi öğrenciler tarafından gözlemlenir ve öğrencilerle süreç hakkında konuşulur. (Öğretim yılı sonuna kadar devam eder) |
c) Yataklarını Düzenleme |
Öğrenciler, yataklarını düzenleme görevini üstlenirler. Kendilerine ait yatak örtüsünü düzenler, yastıkları yerleştirir ve yataklarının düzenli olmasını sağlarlar. Bu alışkanlığı günlük bir rutin haline getirirler. |
ETKİNLİK |
FAALİYET |
a) Diş Fırçalama Uygulaması |
Diş fırçalama tekniklerini ve sürelerini gösteren bir etkinlik düzenlenir. Öğrenciler, doğru fırçalama tekniklerini öğrenirler ve öğrencilere bu kapsamda küçük ödüller verilir. |
b) Temizlik Oyunu |
Öğrenciler, temizlikle ilgili bir oyun oynarlar (temizlik malzemeleriyle ilgili bir bilgi yarışması veya temizlik temalı bir kelime bulmaca). |
c) Tırnak Temizliği |
Öğrencilere tırnaklarının temiz tutulmasının ve bakımlı olmasının önemi anlatılır. Öğrencilere ayaklarını nasıl yıkayacakları ve öğrencilerin çoraplarını her gün nasıl değiştirecekleri hakkında bilgi verilir. Ayak temizliğinin önemi ve çorap değiştirmenin sağlıklı ayaklar için gerekli olduğu anlatılır. |
d) Tuvalet Eğitimi ve Temizlik |
Öğrencilere tuvaleti kullandıktan sonra temizlenmenin ve ardından sifonu çekmenin önemi öğretilir. Tuvalet sonrasında ellerini yıkamaları gerektiği vurgulanır. |
e) Ayak Temizliği ve Çorap Değiştirme |
Öğrencilere tırnaklarının temiz tutulmasının ve bakımlı olmasının önemi anlatılır. Öğrencilere ayaklarını nasıl yıkayacakları ve öğrencilerin çoraplarını her gün nasıl değiştirecekleri hakkında bilgi verilir. Ayak temizliğinin önemi ve çorap değiştirmenin sağlıklı ayaklar için gerekli olduğu anlatılır. |
ETKİNLİK |
FAALİYET |
a) Empati Yapma |
Öğrenciler, çeşitli duyguları temsil eden yüz ifadelerini çizerler ve renklendirirler. Her bir yüz ifadesinin hangi duyguyu temsil ettiğini ve bu durumda nasıl hissedilebileceğini tartışırlar. |
b) Görevlerle Sorumluluk Kazanma |
Öğrenciler, sınıf içi çeşitli görevler üstlenirler. Görevlerini tamamladıktan sonra görevlerini nasıl yaptıklarını ve sorumluluklarını nasıl yerine getirdiklerini tartışırlar. Görevlerle Sorumluluk Kazanma |
c) Yardımlaşma Yarışı |
Öğretmenleri rehberliğinde iki öğrenci birbirlerine yardım ederek bir parkurda engelleri aşarlar. Bir öğrencinin gözleri kapalıdır, diğer öğrenci ise ona rehberlik eder. Bu etkinlik, yardımlaşmanın önemini vurgular. |
ETKİNLİK |
FAALİYET |
a) “Organik Gübre” Yapımı |
Öğrenciler, okul bahçesinde veya sınıfta organik gübre oluşturur. Yemek artıklarını ve bahçe atıklarını bir kutuda toplayarak gübre yapar ve oluşan gübreyi okulun bitkileri için kullanırlar. Bu süreç ve faydaları hakkında sınıfça bilgi paylaşılır. |
b) Su Tasarrufu Farkındalık Etkinliği |
Öğrenciler, su tasarrufunu teşvik eden pratikler (musluğu kapalı tutmak, suyu dikkatli kullanmak) hakkında bilgi edinirler. Su tasarrufunu teşvik eden küçük posterler yaparlar ve sınıfta sergilerler. |
ETKİNLİK |
FAALİYET |
a) Yerel Kahramanlar Projesi |
Öğrencilerden kendi yaşadıkları toplulukta hayran oldukları bir kişi hakkında bir proje hazırlamaları istenir. Bu kişi, bir itfaiyeci, öğretmen, doktor veya toplumda fark yaratan biri olabilir. Öğrenciler, bu kişi hakkında bir sunum hazırlar ve onu neden bir “kahraman” olarak gördüğünü açıklar. |
b) Yerli Tohum Projesi |
Öğrenciler, yerli tohumları araştırır ve bu tohumları kullanarak sebze veya çiçek yetiştirme sürecine katılırlar. Her öğrenci; kendi yetiştirdiği bitkiyi izler, gelişimini kaydeder ve sonunda sınıfta bu süreç hakkında bir sunum yapar. Öğrenciler tarafından yerli tohumların korunmasının önemi üzerine tartışılır. Bu etkinlik, tarım ve doğal kaynaklar hakkında farkındalık oluşturur. Yıl sonuna kadar devam edecek. |